Zaktualizowano dnia 2 lutego 2024
Praca w marketingu może być pełna wyzwań i pozytywnych doświadczeń. Z pewnością nie pozwoli się „zastać” i popaść w rutynę. Wynika to głównie z tego, że dynamicznie zmienia się również rynek, zatem trzeba być w miarę możliwości na bieżąco. Wymieniamy różne segmenty marketingu, w których można pracować. Z dzisiejszego artykułu dowiesz się, jak wygląda praca marketera, jakie są zarobki, jakie cechy powinien posiadać dobry marketer czy w końcu – jak nim zostać. Dowiedz się, wszystkiego, co warto wiedzieć o tym szalenie ciekawym zawodzie!
Jak wygląda praca w marketingu?
Na czym polega praca w marketingu? Przede wszystkim na tworzeniu długoterminowych strategii marketingowych, ich wprowadzaniu oraz kontroli i ewentualnej modyfikacji w razie potrzeby. Celem poszczególnych strategii marketingowych mogą być przykładowo:
- budowanie świadomości marki wśród klientów;
- budowanie poczucia wspólnoty klientów z marką;
- tworzenie wspólnoty wiernych fanów;
- stymulowanie zainteresowania firmą i jej wyrobami;
- rozpowszechnianiu logo firmy, jej nazwy lub sloganu w przestrzeni publicznej.
Z takich celów strategii marketingowych wynikają obowiązki związane przykładowo z zarządzaniem reklamą, a nawet ułożeniem produktów na półkach czy kształtowaniem wizerunku marki. Warto zauważyć, że standardowa rola marketera różni się nieco od specjalisty do spraw marketingu internetowego.
Jakie są cechy dobrego marketera w cyfrowym świecie? Umiejętności marketera
Dobry marketer to przede wszystkim osoba znająca trendy i zachowania rządzące rynkiem konsumenckim. Musi sprawnie poruszać się w świecie reklamy, a także wiedzieć, jakie produkty są najbardziej pożądane czy jak należy je eksponować. Wśród podstawowych istotnych cech liczących się u marketera należy wymienić:
- komunikatywność i zdolności estetyczne;
- umiejętność krytycznego myślenia, kreatywność;
- utrzymywanie dobrych stosunków z klientem i partnerem biznesowym;
- orientację na nabywców oraz świadomość tego, jak zmienia się rynek.
Ile zarabia się w marketingu?
Jeśli zastanawiasz się, ile zarabia się w marketingu, już podpowiadamy! Mediana zarobków na tym stanowisku wynosi 5780 zł brutto. Średnie widełki rynkowe zaczynają się w granicach kwoty 4810, natomiast kończą na 7130 zł. Trzeba jednak pamiętać o tym, że istnieje grupa 25% marketerów, którzy są gorzej opłacani, a także tak samo liczna grupa lepiej opłacanych pracowników. Wpływ na zarobki ma przede wszystkim wykształcenie, doświadczenie, miasto zatrudnienia i wielkość firmy.
Jak zacząć pracę w marketingu?
Jak zacząć pracę w marketingu? Żeby zacząć pracę w marketingu, najlepiej ukończyć studia z tego zakresu, a następnie rozpocząć poszukiwania pracy – jest to najprostsza droga z uwagi na to, że pozwala od samego początku uzyskać satysfakcjonujące zarobki. W czasie studiów można podejmować staże czy praktyki w firmach marketingowych. Chociaż takie działanie nie jest na początku szczególnie opłacalne pod względem finansowym, pozwala zdobyć doświadczenie i zobaczyć, na czym dokładnie polega praca w konkretnych firmach i działach.
Jakie studia wybrać? Podyplomowe z marketingu!
Sporo osób uznaje marketing za tożsamy z reklamą. Jednak tak naprawdę współcześnie marketing jest integralną częścią biznesu, którą można traktować nawet jako jego filozofię. Dlatego też ucząc się o marketingu, należy mieć holistyczne podejście do tej nauki. Chcesz zdobyć rzetelną wiedzę, która przyda Ci się m.in. do prowadzenia kampanii marketingowych? Wybierz “studia podyplomowe Marketing”. Są one świetnym rozwiązaniem, gdy chcesz pracować w dziale marketingu, ale i gdy zależy Ci na wiedzy biznesowej.
Niejednokrotnie można spotkać się z opinią, że marketing to koszty. Ale bez właściwej inwestycji w reklamę firma staje się nieznana, a nowe produkty nie będą widoczne dla klientów. Zatem koszty na marketing, to wydatki operacyjne, które musisz ponieść, jeśli chcesz być widoczny lub pracujesz nad tym, aby promowane przez Ciebie produkty i usługi były znane wśród konsumentów.
Marketing – studia podyplomowe
Dzięki studiom na kierunku Marketing nauczysz się jak odróżniać wydatki, które warto ponieść, od tych, które można ograniczyć. Nie każde działanie marketingowe dla Twojej firmy będzie tak samo dobre, jak dla innej. Studia pomogą Ci znaleźć metody marketingu, które nie tylko dadzą Ci największe zyski przy poniesionym nakładzie kosztów, ale przede wszystkim sprawią, że Twój biznes lub przedsiębiorstwo, dla którego pracujesz się rozwiną.
Marketing to też nauka o zarządzaniu relacjami z klientami i kontrahentami. Chcesz nie tylko przekonać klientów do zakupów, ale też kontrahentów do współpracy. Potrzebujesz więc również wiedzy o negocjacjach, a nawet o rozwiązywaniu konfliktów. Dzięki temu będziesz mógł efektywnie zarządzać marketingiem i realizować wyznaczone plany. Poznasz też możliwe do zastosowania strategie marketingowe oraz różne instrumenty, które wraz z analizą i badaniem, będą wspierać działania marketingowe.
Marketing – podyplomowe studia, które warto wybrać
Wiedza i kwalifikacje czekają za „odpowiednimi drzwiami”. Wystarczy, że wybierzesz Wyższą Szkołę Kształcenia Zawodowego, w której możesz zapisać się na studia podyplomowe na kierunku Marketing. Jest to możliwe, ponieważ Uczelnia ma wciąż otwartą rekrutację na studia w modelu online. Dlaczego warto wybrać Wyższą Szkołę Kształcenia Zawodowego? To jednostka, która działa zgodnie z wymaganiami stawianymi przez Ministerstwo. Od wielu lat posiada certyfikat jakości ISO. Masz więc pewność, że studiując w WSKZ otrzymasz najlepsze wykształcenie i szansę na rozwój kariery zawodowej. Po ukończeniu studiów uzyskasz niezbędne dokumenty, które będą potwierdzeniem nabytej wiedzy.
Marketingowe kierunki studiów podyplomowych w WSKZ
Wśród kierunków studiów podyplomowych z marketingu w Wyższej Szkole Kształcenia Zawodowego realizuje się między innymi:
- “Marketing” – gdzie nauczysz się sporo o nowoczesnych narzędziach marketingowych, strategiach, metodach czy trendach w marketingu.
- “Marketing i PR rynku nieruchomości” – gdzie uczyć się będziesz, jak efektywnie zarządzać posiadanymi środkami w ramach realizowanych strategii marketingowych i jak funkcjonuje rynek nieruchomości pod względem reklamy, który zdecydowanie różni się od branży np. spożywczej czy kosmetycznej.
- “Marketing w sporcie” – gdzie nabędziesz wiedzę dotyczącą tego, jak przyciągnąć widzów na imprezy sportowe czy co robić, by uatrakcyjnić dane wydarzenie.
- “E-marketing” – gdzie dowiesz się, jakie są różnice pomiędzy e-marketingiem a marketingiem tradycyjnym, a także nauczysz sprawnie poruszać się w branży e-commerce.
- “Social Media & Content Marketing” – na tych studiach szeroko omawia się narzędzia stosowane w marketingu internetowym i analizuje zachowania konsumentów w Internecie i w Social Mediach.
Oprócz tego zainteresować Cię mogą również kierunki pokrewne takie jak: “Psychologia sprzedaży i marketingu” czy “Organizacja, zarządzanie i marketing w agrobiznesie”, które realizowane są odpowiednio w ramach studiów psychologicznych oraz tych z zakresu zarządzania. Dobrzy specjaliści często łączą wiedzę z kilku dziedzin np. marketingu tradycyjnego, internetowego i psychologii po to, by skutecznie działać na każdym polu.