< powrót do oferty
Kierunek studiów: Edukacja włączająca i integracyjna
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Charakter studiów: studia kwalifikacyjne
Z wykorzystaniem metod kształcenia: online (e-learning)
Podstawa prawna kształcenia: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 roku w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2017 r. poz. 1575 ze zm.) oraz Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2019 r. poz. 1450).
Cel:
Celem kształcenia jest przygotowanie specjalistów
z zakresu racjonalnego wspomagania i ukierunkowywania rozwoju dziecka ze
specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zgodnie z jego potencjałem rozwojowym (z
niepełnosprawnością, z całościowymi zaburzeniami rozwoju, z trudnościami w
uczeniu się, z zaburzeniami emocjonalnymi i niedostosowanych społecznie,
zagrożonych niedostosowaniem, wybitnie zdolnych) w szkolnictwie ogólnodostępnym
i integracyjnym.
Czas trwania: 502 godzin (w tym 120 godzin praktyk) – 3 semestry
Uzyskane kwalifikacje:
Kwalifikacje wydawane są na podstawie Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.
Studia podyplomowe mają charakter
kwalifikacyjny, pozwalają uzyskać kompetencje do zajmowania stanowiska
nauczyciela wspomagającego w:
- przedszkolach integracyjnych,
- przedszkolach realizujących program
edukacji włączającej,
- szkolnych oddziałach integracyjnych, szkołach
ogólnodostępnych realizujących program edukacji włączającej,
a także z dziećmi z orzeczeniami o
potrzebie kształcenia specjalnego w przedszkolach, szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, internatach oraz domach dziecka.
Adresaci:
Studia
podyplomowe skierowane są do osób pragnących podnieść swoje kompetencje oraz
kwalifikacje zawodowe w zakresie pomocy, opieki i wsparcia osób o specjalnych
potrzebach w systemie edukacji i wychowania; dyrektorów przedszkoli i szkół
oraz kadry pedagogicznej pracujących (lub planujących pracę) w klasach/grupach
o charakterze integracyjnym oraz inkluzyjnym.
Kierunek
skierowany jest również do pedagogów specjalnych (różnych specjalności), którzy
pragną pracować na stanowisku nauczyciela współorganizującego kształcenie
integracyjne uczniów z niepełnosprawnością.
Uczestnikami
studiów mogą być osoby legitymujące się wykształceniem wyższym (co najmniej I
stopnia) oraz przygotowaniem pedagogicznym, które posiadają kwalifikacje do
nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w
zakresie pedagogiki specjalnej.
Zatrudnienie:
Po ukończeniu studiów Absolwent posiada
kompetencje do podjęcia zatrudnienia na stanowisku nauczyciela wspomagającego
w:
- przedszkolach integracyjnych,
- przedszkolach realizujących program
edukacji włączającej,
- szkolnych oddziałach integracyjnych,
- szkołach ogólnodostępnych realizujących
program edukacji włączającej,
a także z dziećmi z orzeczeniami w
przedszkolach, szkołach podstawowych i ponadpodstawowych,
internatach, domach dziecka.
Wymagania:
Studia skierowane są do osób posiadających przygotowanie pedagogiczne.
W przypadku braku posiadania przygotowania pedagogicznego, Uczelnia WSKZ umożliwia słuchaczom zapisanie się na dwa kierunki jednocześnie. Zapisując się równolegle na dwa kierunki, słuchacz otrzymuje rabat w wysokości 25% na kierunek z zakresu przygotowania pedagogicznego.
Celem uzyskania rabatu prosimy o napisanie wiadomości mailowej przed dokonaniem płatności za kierunek z zakresu przygotowania pedagogicznego na adres: kontakt@studia-online.pl
Pobierz program kierunku
×
1 / 1
2 / 2
❮
❯