< powrót do oferty
Kierunek studiów: Zachowania ryzykowne dzieci i młodzieży. Diagnoza, profilaktyka i terapia
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Z wykorzystaniem metod kształcenia: online (e-learning)
Cel:
Celem studiów podyplomowych na wskazanym kierunku jest merytoryczne i metodyczne przygotowanie słuchaczy do pracy z dziećmi oraz młodzieżą, które przejawiają zachowania ryzykowne i odbiegające od normy.
Czas trwania studiów: 2 semestry
Opis kierunku:
Program kształcenia ukierunkowany jest na wyposażenie słuchaczy w kompleksową wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu diagnozy, profilaktyki i terapii zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży.
Uczestnik studiów poszerzy swoją wiedzę w obszarach m.in.: uzależnień behawioralnych, depresji, kryzysów egzystencjonalnych, zachowań suicydalnych, agresji, współcześnie występujących problemów z substancjami psychoaktywnymi. Umożliwi mu to w sposób efektywny zaprojektować i podjąć odpowiednie działania profilaktyczne, edukacyjne i terapeutyczne.
Absolwent kierunku przygotowany jest do prowadzenia zajęć o charakterze profilaktyczno-wychowawczym z osobami wykazującymi zachowania ryzykowne oraz ich rodzinami.
Świadectwo wydawane po ukończeniu studiów podyplomowych jest zgodne z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego (Dz.U. z 2018 r., poz. 1791 z późn. zm.) wydanym na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018 r., poz. 1668, z późn. zm.).
Adresaci:
Studia skierowane są do osób posiadających wykształcenie wyższe (co najmniej I stopnia), w tym w szczególności do: pedagogów, psychologów, pracowników socjalnych, asystentów rodziny, kuratorów sądowych, policjantów, strażników miejskich, a także uczestników pracujących z grupami ryzyka, których celem jest zdobycie kompetencji i zwiększenie osobistych możliwości w pracy profilaktycznej.
| Pobierz program studiów
×1 / 1
2 / 2