Zaktualizowano dnia 18 grudnia 2023
Od dłuższego czasu w środowisku marketingowym panuje przekonanie, że jeśli dana firma nie posiada kont w mediach społecznościowych to nie istnieje w świadomości potencjalnych klientów. Trudno się dziwić, ponieważ aktualnie większość potyczek o konsumenta toczy się właśnie w świecie cyfrowym. Rosnące zapotrzebowanie na specjalistów ds. social media i coraz atrakcyjniejsze wynagrodzenie na takim stanowisku sprawia, że coraz więcej absolwentów szkół średnich podejmuje odpowiednie studia. Jeśli chodzi o marketing i prowadzenie social media zarobki kształtują się w zależności od kilku czynników. Jakich? Sprawdźmy!
Specjalista ds. social media zarobki coraz lepsze. Z czego to wynika?
Założenie własnej działalności gospodarczej daje prowadzącym wiele satysfakcji i niezależności. Zanim jednak firma na dobre zacznie generować zadowalający przychód, właściciele muszą dopilnować wielu formalności. Kolejnym krokiem po wybraniu nazwy i zarejestrowaniu firmy jest najczęściej zlecenie stworzenia logo oraz założenie profilu w mediach społecznościowych.
Po pewnym czasie wielu przedsiębiorców decyduje się zatrudnić specjalistę ds. social media. Szybko okazuje się, bowiem że zarządzanie kontem firmowym znacznie różni się od prowadzenia prywatnego profilu i wymaga posiadania specjalistycznej wiedzy oraz umiejętności. Aktualnie to właśnie poprzez media społecznościowe właściciele firm mogą dotrzeć ze swoim produktem lub usługą do grupy docelowej i wypracować przewagę na tle konkurencji.
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA LICNECJACKIE I ZDOBĄDŹ PRZYGOTOWANIE DO PRACY W BRANŻY SOCIAL MEDIA
Szczególnie duże przedsiębiorstwa posiadają w swoich szeregach pracowników od mediów społecznościowych, a czasami od nich rozpoczynają budowę całego działu marketingu, co stwarza bardzo dobre perspektywy pod kątem wynagrodzenia już na starcie. Dla osób zainteresowanych pracą jako specjalista ds. social media zarobki mogą być więc jedną z wielu silnych motywacji do poprowadzenia swojej ścieżki kariery w tym kierunku.
Prowadzenie social media – zarobki za jaki zakres obowiązków?
Osoby, które są zainteresowane podjęciem pracy jako social media specialist zarobki mogą traktować jako poważną motywację do rozpoczęcia kariery w zawodzie. Nie oznacza to jednak, że tylko atrakcyjne wynagrodzenie kusi młodych adeptów marketingu. Praca w obszarze social media oznacza codzienną styczność z interesującymi i rozwijającymi zadaniami dotyczącymi:
- tworzenia komunikacji i contentu na profile firmy,
- tworzenia i publikacji postów w social mediach,
- budowania zaangażowania i przyciągania nowych obserwatorów/potencjalnych klientów,,
- monitorowania konkurencji,
- weryfikacji i optymalizacji prowadzonych działań.
Specjalista ds. mediów społecznościowych – zarobki atrakcyjne dla absolwentów studiów
Przystępując do rekrutacji na stanowisko związanym z prowadzeniem social mediów wielu absolwentów szkół średnich zastanawia się, jakie kryteria są brane pod uwagę przez pracodawców. Choć niezwykle przydatne okaże się z pewnością lekkie pióro i umiejętność tworzenia ciekawych treści, a także znajomość najnowszych trendów w obszarze nowoczesnego marketingu, to udokumentowane przygotowanie do pracy w postaci dyplomuukończenia studiów licencjackich jest w wielu przypadkach podstawowym wymogiem.
Zarobki specjalistów ds. mediów społecznościowych, którzy posiadają wykształcenie kierunkowe już na starcie mogą być wyższe niż w przypadku osób bez studiów z obszaru marketingu.
Studia licencjackie i podyplomowe – bogata oferta naszej Uczelni w obszarze marketingu
Nasza Uczelnia nieustannie analizuje rynek pracy, trendy w danych branżach i zapotrzebowanie na specjalistów dopasowując swoja bogatą ofertę studiów. Ogromne możliwości rozwoju oraz uzyskania przygotowania do zawodów mają nasi studenci oraz słuchacze zainteresowani podjęciem pracy w marketingu.
Wszystko za sprawą studiów licencjackich Administracja I stopnia, gdzie jedna ze specjalności w obrębie kierunku to „Media i marketing z komunikacją wizerunkową”. Absolwenci dzięki temu zdobywają jednocześnie przygotowanie z dwóch perspektywicznych dziedzin.
Nasza Uczelnia posiada również świetną ofertę dla absolwentów studiów wyższych, którzy chcą dopasować się do aktualnych trendów na rynku pracy i podjąć m.in. studia podyplomowe:
Ile zarabia specjalista ds. social media? To zależy od wielu czynników
Posiadanie wykształcenia kierunkowego nie jest jedynym czynnikiem, który wpływa na to, ile zarabia specjalista ds. social media. Ważne jest także:
- doświadczenie,
- znajomość języka angielskiego (więcej mogą zarobić specjaliści obsługujący zagraniczne firmy),
- region kraju,
- branża,
- budżet i wielkość firmy.
Junior social media specialist – zarobki na początku kariery
Zacznijmy od stanowiska, od którego zaczynają aspirujący pracownicy zarządzający mediami społecznościowymi w danej firmie – junior social media specialist. Zarobki na początku kariery według badań przeprowadzonych na próbie 180 specjalistów wynoszą od około 4000 do 5500 zł brutto.
Specjalista social media – zarobki po awansie
Wraz ze zdobytym doświadczeniem rośnie również pensja osoby zatrudnionej na stanowisku specjalista social media. Zarobki wahają się na kolejnym etapie w granicach od ok. 4600 do 6700 zł brutto.
Social media marketing – zarobki starszego specjalisty
Pracownicy z największym doświadczeniem i z reguły najdłuższym stażem mogą liczyć rzecz jasna na największe wynagrodzenie. Szacuje się, że na stanowisku starszego specjalisty można zarobić od ok. 5700 do 10100 zł brutto.