< powrót do oferty
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Charakter studiów: studia kwalifikacyjne
Z wykorzystaniem metod kształcenia: online (e-learning)
Cel:
Studia podyplomowe na kierunku „Resocjalizacja i wczesna Interwencja społeczna” mają na celu wyposażenie słuchaczy w wiedzę oraz praktyczne umiejętności przydatne w pracy resocjalizacyjnej z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi w takich miejscach jak: placówki wychowawcze i poprawcze, zakłady karne, rodzinna piecza zastępcza.
Czas trwania: 2 semestry; kierunek ten obejmuje 60 godz. praktyk
Opis kierunku:
Studia podyplomowe na kierunku Resocjalizacja i wczesna Interwencja społeczna umożliwią słuchaczom zdobycie wiedzy i umiejętności umożliwiających im organizowanie oraz współorganizowanie różnych form wsparcia społecznego dla osób go potrzebujących, w tym m. in.: bezrobotnych, bezdomnych, uzależnionych, niedostosowanych społecznie, osadzonych w zakładach karnych, wychowanków placówek resocjalizacyjnych, a także do pracy w placówkach taką pomoc świadczących.
Program kierunku ma charakter interdyscyplinarny, obejmuje zagadnienia z zakresu psychologii, pedagogiki i socjologii.
Absolwenci posiadają wiedzę, umiejętności i kompetencje niezbędne do:
- planowania i realizowania działań resocjalizacyjnych w placówkach wsparcia dziennego, interwencyjnych i terapeutycznych;
- rozpoznawania i diagnozowaniu sytuacji problemowych wymagających profilaktyki lub resocjalizacji wśród więźniów oraz osób niedostosowanych społecznie;
- prowadzenia działalności pedagogiczno-resocjalizacyjnej w zakresie profilaktyki kryminologicznej i resocjalizacji;
- organizowania lokalnych strategii przeciwdziałania różnym zjawiskom patologii społecznej: agresji szkolnej, przemocy domowej, agresji dzieci i młodzieży, agresji jednostek w obszarach publicznych, alkoholizmowi, narkomanii, przestępczości, nieprzestrzeganiu prawa;
- prowadzenia działalności w zakresie profilaktyki i resocjalizacji na ulicach i podwórkach jako „streetworker”.
Uzyskane kwalifikacje:
Studia na ww. kierunku mają charakter kwalifikacyjny i dają uprawnienia do pracy w zakresie socjoterapii w resorcie zdrowia i pomocy społecznej oraz w placówkach pieczy zastępczej.
Nazwa zawodu: Specjalista resocjalizacji.
Kod zawodu: 263505 - według klasyfikacji zawodów i specjalności opracowanej przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Zgodnie z ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej z dnia 9 czerwca 2011 r. (Dz.U. 2011 nr 149 poz. 887, z późn. zm.) osoby z wykształceniem wyższym mogą uzupełnić swoje wykształcenie na studiach podyplomowych z obszaru resocjalizacji i pracować jako wychowawcy lub być kierownikami placówki wsparcia dziennego, koordynatorami rodzinnej pieczy zastępczej, dyrektorami placówek opiekuńczo-wychowawczych typu socjalizacyjnego, interwencyjnego lub specjalistyczno-terapeutycznego.
Świadectwo wydawane po ukończeniu studiów podyplomowych jest zgodne z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego (Dz.U. z 2018 r., poz. 1791 z późn. zm.) wydanym na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018 r., poz. 1668, z późn. zm.).
Zatrudnienie:
Zdobyte kwalifikacje pozwolą absolwentom znaleźć zatrudnienie m.in. w instytucjach takich jak:
- policyjna izba dziecka,
- areszt śledczy,
- schronisko dla nieletnich,
- ośrodek interwencji kryzysowej,
- ośrodek przeciwdziałania przemocy,
- zakład karny oraz inne placówki penitencjarne,
- instytucje zajmujące się resocjalizacją i profilaktyką społeczną,
- młodzieżowe ośrodki wychowawcze i socjoterapii
- świetlice socjoterapeutyczne.
Umożliwią ponadto otworzenie i prowadzenie samodzielnej działalności gospodarczej z zakresu resocjalizacji i wczesnej interwencji społecznej.
Adresaci:
Studia te adresowane są przede wszystkim do: psychologów, kuratorów sądowych, wychowawców świetlic, internatów, ośrodków wychowawczych chcących zdobyć dodatkową specjalizację zawodową lub chcących uaktualnić dotychczasową wiedzę, pracowników ośrodków terapeutycznych, resocjalizacji, placówek opiekuńczo – wychowawczych oraz wszystkich pedagogów szkolnych chcących zdobyć nowe kompetencje.
×1 / 1
2 / 2