Menedżer kultury

Cena: 440 zł (czesne)

Liczba wpłat: 10
Liczba semestrów: 2

Pamiętaj, że istnieje możliwość wyboru płatności semestralnej bądź jednorazowej

Rekrutacja otwarta

Ocena słuchaczy: 160 opinii
9.0
< powrót do oferty

Kierunek studiów: Menedżer kultury


Rodzaj studiów: studia podyplomowe


Forma studiów: e-learning (online)


Cel: 

Celem studiów jest przygotowanie menedżerów do zarządzania instytucjami kultury. Słuchacze zdobędą wiedzę i umiejętności do samodzielnego i innowacyjnego kierowania pracą w instytucjach kultury, pozyskiwaniem środków na finansowanie kultury oraz przygotowaniem i realizacją projektów z zakresu wydarzeń kulturalnych.


Czas trwania studiów: 2 semestry


Opis kierunku:

Kierunek ten umożliwia słuchaczom zdobycie wiedzy i umiejętności w sferze szeroko rozumianych usług kultury umożliwiających im zarządzanie współczesnymi jednostkami kultury i przedsięwzięciami w kulturze. Zdobyte w toku kształcenia kompetencjepozwolą na podejmowanie efektywnych decyzji personalnych i zarządczych niezbędnych do sprawniejszego kierowania zespołami pracowniczymi w instytucjach kultury.

Program kształcenia obejmuje zagadnienia dotyczące m.in.: prawnych i ekonomicznych aspektów działalności kulturalnej, kompetencji i etyki menedżera kultury, zarządzania finansami, zasobami ludzkimi, jakością i projektami w sektorze kultury, marketingu oraz psychologii w zarządzaniu placówkami kultury.

Absolwenci kierunku wyposażeni są w nowoczesny i praktyczny zestaw narzędzi, koncepcji i metod umożliwiający im racjonalne zarządzanie w kulturze.


Adresaci:

Studia te adresowane są przede wszystkim do:

- osób zarządzających lub planujących zarządzać w przyszłości placówkami kultury,

- pracowników samorządów lokalnych zajmujących się organizowaniem różnego rodzaju imprez kulturalnych,

- pracowników starostw, urzędów wojewódzkich za-trudnionych w komórkach organizacyjnych zajmujących się sferą kultury,

- artystów oraz osób wiążących swoją przyszłość zawodową z tą dziedziną życia społecznego.


Zatrudnienie:

Absolwent kierunku może znaleźć zatrudnienie m.in. w:teatrach, instytucjach muzycznych, centrach i domach kultury, podmiotach działających na rynku dzieł sztuki, bibliotekach, muzeach, filharmoniach, operach, wydawnictwach kulturalnych i innych podmiotach w otoczeniu instytucji kultury.Szerokie możliwości dają również prywatne firmy działające w obszarze kultury: agencje reklamowe, firmy producenckie i impresaryjne oraz media.

Osoba, która ukończyła studia na ww. kierunku może pracować poza stanowiskami kierowniczymi również na stanowiskach: Impresario, agent usług artystycznych, organizator usług artystycznych, organizator kampanii promocyjnych, konferencji, organizator widowni, specjalista w administracji w instytucjach i placówkach kultury.

Po nabyciu uprawnień pedagogicznych także jako specjalista na ścieżce międzyprzedmiotowej kultura, w placówkach kształcenia ustawicznego, ośrodkach doskonalenia zawodowego, organizacjach pozarządowych prowadzących statutową działalność kulturalno-oświatową oraz instytucjach kultury.

Pobierz program kierunku