< powrót do oferty
Kierunek studiów: Neurodydaktyka z elementami tutoringu i mentoringu
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Z wykorzystaniem metod kształcenia: online (e-learning)
Cel:
Celem studiów jest zdobycie wiedzy praktycznej i umiejętności pozwalających na zastosowanie neurodydaktyki w praktyce szkolnej, organizacjach pozaszkolnych form kształcenia oraz w opiece nad dziećmi; wypracowanie możliwych w codziennej realizacji rozwiązań w zakresie nowych metod nauczania, przyczyniających się do wzrostu efektywności kształcenia oraz zrozumienie istoty coachingu i mentoringu jako narzędzi wspomagających rozwój potencjału człowieka.
Czas trwania studiów: 2 semestry
Opis kierunku:
Neurodydaktyka jako kierunek kształcenia stanowi odpowiedź na dynamicznie zmieniającą się rzeczywistość, w której narasta potrzeba poszukiwania nowych rozwiązań metodycznych.
Studia te ukazują nowe możliwości, jakie niosą ze sobą interdyscyplinarne badania z zakresu neurobiologii i edukacji w praktyce szkolnej, organizacjach pozaszkolnych form kształcenia oraz w opiece nad dziećmi; pomagają w zdobyciu wiedzy praktycznej i umiejętności pozwalających na: zapoznanie się z wynikami najnowszych badań nad mózgiem, poznanie neurobiologicznych podstaw uczenia się, wspieranie procesu kształcenia oraz stworzenie warunków umożliwiających pełne wykorzystania potencjału uczniów.
Absolwenci kierunku poprzez spojrzenie na proces edukacji z perspektywy neurodydaktyki z elementami tutoringu i mentoringu rozumieją mechanizmy zachodzące w mózgach uczniów. Potrafią wskazać jak stosowanie określonych metod nauczania wpływa na ich aktywizację. Ponadto w sposób umiejętny i efektywny motywują swoich podopiecznych do nauki, a także wspierają ich w procesie rozwoju.
Świadectwo wydawane po ukończeniu studiów podyplomowych jest zgodne z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego (Dz.U. z 2018 r., poz. 1791 z późn. zm.) wydanym na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018 r., poz. 1668, z późn. zm.).
Adresaci:
Studia adresowane są do osób, które chcą udoskonalić swój warsztat pracy o najnowsze zdobycze neurodydaktyki oraz nowe sposoby nauczania (m.in.tutoringu i mentoringu); nauczycieli, pedagogów, terapeutów, psychologów, wychowawców świetlic, pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych, terapeutów, pracowników warsztatów terapii zajęciowej, pracowników domów kultury, animatorów kultury, pracowników socjalnych, trenerów oraz coachów zainteresowanych rozwojem osobistym i zawodowym.
| Pobierz program studiów
×1 / 1
2 / 2