< powrót do oferty
Kierunek studiów: Wspomaganie rozwoju dzieci w żłobkach i przedszkolach
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Charakter studiów: studia kwalifikacyjne
Z wykorzystaniem metod kształcenia: online (e-learning)
Podstawa prawna kształcenia: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 roku w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2017 r. poz. 1575 ze zm.) oraz Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2019 r. poz. 1450).
Cel:
Celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne z zakresu wspierania rozwoju psychoruchowego małych dzieci w żłobku i przedszkolu, prowadzenia diagnozy rozwoju oraz konstruowania programów wspierania rozwoju; przygotowanie słuchacza do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju małych dzieci o zaburzonym rozwoju psychoruchowym i społecznym.
Podczas zajęć słuchacze poznają warunki organizowania i realizacji wczesnego wspomagania rozwoju dzieci w żłobku i przedszkolu, rozumianego jako wielospecjalistyczne, kompleksowe i intensywne działania mające na celu stymulowanie funkcji odpowiedzialnych za rozwój psychomotoryczny i komunikację dziecka niepełnosprawnego.
Czas trwania: 3 semestry (w tym 180 godzin praktyk)
Uzyskane kwalifikacje:
Kwalifikacje wydawane są na podstawie Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.
Studia nadają kwalifikacje do pracy w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w żłobku i przedszkolu. Absolwent specjalności posiada kwalifikacje do pełnienia funkcji opiekuna w żłobku lub klubie dziecięcym.
Adresaci:
Studia podyplomowe z zakresu „Wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w żłobku i przedszkolu” adresowane są do absolwentów: pedagogiki, psychologii, logopedii oraz lekarzy, fizjoterapeutów zainteresowanych pracą w zespołach wspomagania rozwoju małych dzieci w żłobkach i przedszkolach.
Zatrudnienie:
Po ukończeniu studiów absolwent posiada kompetencje do podjęcia zatrudnienia m.in. w:
- żłobkach specjalnych, integracyjnych, z oddziałami integracyjnymi oraz ogólnodostępnych prowadzących programy wspomagające rozwój dzieci,
- przedszkolach specjalnych, integracyjnych, z oddziałami integracyjnymi oraz ogólnodostępnych prowadzących programy wspomagające rozwój dzieci,
- instytucjach niepublicznych – ośrodkach, fundacjach, stowarzyszeniach i innych placówkach, w których powoływane są zespoły do prowadzenia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,
- poradniach psychologiczno–pedagogicznych prowadzących program wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Wymagania:
Studia kierowane są do osób pracujących lub planujących pracę w żłobku lub przedszkolu z małymi dziećmi niepełnosprawnymi lub zagrożonymi niepełnosprawnością.
Uczestnikami studiów mogą być osoby legitymujące się wykształceniem wyższym (co najmniej I stopnia) oraz przygotowaniem pedagogicznym, które posiadają kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej.
W przypadku braku posiadania przygotowania pedagogicznego, Uczelnia WSKZ umożliwia słuchaczom zapisanie się na dwa kierunki jednocześnie. Zapisując się równolegle na dwa kierunki, słuchacz otrzymuje rabat w wysokości 25% na kierunek z zakresu przygotowania pedagogicznego.
Celem uzyskania rabatu prosimy o napisanie wiadomości mailowej przed dokonaniem płatności za kierunek z zakresu przygotowania pedagogicznego na adres: kontakt@studia-online.pl
Pobierz program kierunku
×
1 / 1
2 / 2
❮
❯