< powrót do oferty
Kierunek studiów: Psychologia
pozytywna w edukacji i wychowaniu. Wspomaganie rozwoju dzieci i młodzieży
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Forma studiów: e-learning (online)
Cel:
Celem studiów
jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie studentów do wprowadzenia podstaw psychologii
pozytywnej w szeroko rozumiany obszar edukacji i rozwoju człowieka poprzez
odkrywanie, rozwijanie zasobów, dobrostan, zakresy działających cech
sygnaturowych, tworzenie programów rozwojowych, działań diagnostycznych i pomocowych.
Czas trwania studiów: 2 semestry
Opis kierunku:
Psychologia
pozytywna, w przeciwieństwie do psychologii klinicznej, koncentrującej się na
patologii oraz deficytach,
skupiona jest na ludzkich siłach, cnotach oraz zaletach. Szeroko
rozpowszechniony problem depresji stresu wśród młodych ludzi, malejące
zadowolenie z życia oraz pozytywna korelacja pomiędzy pozytywnymi emocjami a
zaangażowaniem w naukę przemawiają za tym, aby nauka dobrostanu realizowana
była zarówno poprzez edukację. jak i podczas wychowania.
Treści
programowe realizowane w ramach kierunku Psychologia pozytywna zastosowana w
edukacji i wychowaniu pomogą wspomóc rozwój oraz funkcjonowanie dzieci i
młodzieży w świecie chaosu, nieładu, niepewności, samotności i przypadkowości.
Świadectwo wydawane po ukończeniu studiów podyplomowych jest zgodne z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego (Dz.U. z 2018 r., poz. 1791 z późn. zm.) wydanym na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018 r., poz. 1668, z późn. zm.).
Adresaci:
Studia przeznaczone są dla
osób z wyższym wykształceniem na poziomie magisterskim i licencjackim.
Adresowane są w
szczególności do:
- psychologów, pedagogów,
nauczycieli, wychowawców, socjologów, pracowników opieki społecznej, kuratorów sądowych,
- lekarzy i socjoterapeutów,
- pracowników szkół i
przedszkoli oraz świetlic socjoterapeutycznych,
- dyrektorów placówek dydaktycznych
(szkół, przedszkoli),
- pracowników administracji
samorządowej,
- osób planujących lub
prowadzących własną praktykę pedagogiczną, lub psychologiczną, a także wszystkich
pragnących zyskać nowe kwalifikacje w obszarze edukacji i rozwoju.
Kurs nie nadaje uprawnień
pedagogicznych w rozumieniu ustawy, stąd też wykorzystywanie nabytych uprawnień
w placówkach edukacyjnych wymaga posiadania uprawnień pedagogicznych.
| Pobierz program studiów
×1 / 1
2 / 2