Michael Norton
symbol

Michael Norton

Michael Norton

Michael Norton z wykształcenia jest psychologiem i specjalizuje się w badaniach nad behawioryzmem. Analizuje wpływ czynników społecznych na poglądy i zachowania ludzi. Jest autorem książki „The Ritual Effect: From Habit to Ritual, Harness the Surprising Power of Everyday Actions” (“Efekt rytuału: od nawyku do rytuału, wykorzystaj zaskakującą moc codziennych działań”). Ponadto zgłębia tajniki psychologii inwestycji oraz bada przyczyny i skutki indywidualnie podejmowanych decyzji zakupowych. Swoje przemyślenia na ten temat zawarł w kolejnej książce „Happy Money: The Science of Happier Spending” (“Szczęśliwe pieniądze: nauka o szczęśliwszym wydawaniu”). Jest powszechnie znany jako twórca koncepcji „efektu IKEA” – zjawiska polegającego na tym, że ludzie są skłonni zapłacić więcej za produkty, które sami zmontowali, niż za ich gotowe odpowiedniki. Na filarach psychologii opiera rozwój umiejętności menedżerskich – w 2014 roku, w ramach funduszu stypendialnego im. Harolda M. Brierley’ego, zdobył tytuł profesorski z obszaru zarządzania biznesowego w Harvard Business School. Magazyn „Wired” umieścił profesora Nortona na liście „50 osób, które zmienią świat”, a jego wystąpienie na konferencji TEDx „How to Buy Happiness” (“Jak kupić szczęście”) zostało wyświetlone ponad 4,5 miliona razy.