Social Media & Content Marketing studia online

Specjalista w obszarze mediów społecznościowych wskazuje na obszary działań

Zaktualizowano dnia 29 czerwca 2021

Więcej informacji na temat studiów znajdziesz na stronie kierunku: Social Media & Content Marketing

Studia związane z social media

Pracując w dziale marketingu trzeba mieć dość przekrojową wiedzę, zarówno z ekonomii, a nawet analizy rynkowej. Przydaje się także znajomość z zarządzania. Niezwykle wartościowa jest też umiejętność posługiwania się słowem, niczym dziennikarz. Jednak przede wszystkim trzeba zawsze być na bieżąco z najnowszymi trendami.

Zdecydowanie nie można powiedzieć, że marketing to dziedzina, która stoi w miejscu. Zmiany w realizacji reklamy wprowadzane są nawet co kilka miesięcy, a to oznacza, że jeśli chcesz dalej kontynuować swoją pracę i zawsze mieć dobre efekty, też musisz te zmiany śledzić i wprowadzać w czyn. Jak to sobie ułatwić?

Social media – jakie studia?

Aby poznać obecne trendy można zapisać się na Social Media & Content Marketing studia online w Wyższej Szkole Kształcenia Zawodowego. Na tej Uczelni można znaleźć ciekawe kierunki kierowane do wielu różnych branż. A ponadto Uczelnia działa zgodnie z wytycznymi MNiSW. Mimo, że same studia są bardzo wygodne i można się uczyć dosłownie w domu, to wykształcenie będzie takiej samej jakości jak na studiach stacjonarnych.

Dlaczego jednak akurat ten kierunek dla osób związanych z marketingiem będzie najlepszy? Zastanów się, ile czasu osobiście spędzasz na przeglądaniu postów w social mediach. A nawet zamiast czytać papierowe gazety, sięgasz po prostu po artykuły w Internecie. Dlaczego firma, którą prowadzić lub dla której pracujesz ma nie skorzystać na tym, co jest tak powszechne? Kreacje marketingowe w sieci są jednak odrobinę bardziej skomplikowane, ponieważ trzeba wziąć pod uwagę statystyki, planując datę i godzinę wrzucenia postu.

Content marketing i social media

A co z content marketingiem? Pod tą nazwą kryje się marketing treści. Same treści też mogą być różne. Powstaje więc problem natury: co chcą zobaczyć klienci? O tym powie nam liczba wyświetleń i reakcji pod już wrzuconymi materiałami. Zatem można powiedzieć, że social media i content marketing to nie tylko wiedza o tym, jak właściwie przekazać ciekawe rzeczy, ale i jak działać w oparciu o statystyki.

Sporo firm zakłada wiele kont w social mediach, bo muszą być wszędzie. Prowadzenie takich kont jest czasochłonne, a bez specjalistycznej wiedzy może być wręcz marnotrawstwem czasu i pieniędzy. Tak samo treść dla content marketingu. Tutaj zamiast na ilość, należy postawić na jakość. Na tym kierunku studiów dowiesz się, jak zajmować się tą dziedziną w kompleksowy sposób i zamieniać wiedzę na skuteczne rozwiązania w obrębie reklamy w sieci.