Na czym polega praca w marketingu i jakie są obowiązki specjalistów?

marketing studia

Zaktualizowano dnia 15 grudnia 2023

Dobrze prosperująca firma bez przykuwającego wzroku logo, chwytliwej reklamy, spójnego wizerunku czy ciekawej komunikacji z odbiorcami produktów lub usług? To nie może się udać – szczególnie w czasach nieustannie rozszerzającego się grona konkurentów na każdym rynku. Wiedzą o tym nie tylko właściciele firm, ale również aspirujący specjaliści tej perspektywicznej i coraz lepiej opłacanej branży. W tym artykule przyjrzymy się na czym polega praca w marketingu i jakie zadania czekają na poszczególnych stanowiskach dla osób, które ukończą studia licencjackie.

Na czym polega praca w marketingu?

Choć marketing jest popularną i dobrze znaną frazą, nadal praca w tym obszarze budzi wiele wątpliwości. Nic dziwnego, ponieważ znaczenie i zakres działań marketingowych nieustannie się rozszerza o nowe i innowacyjne aktywności, które skoncentrowane są głównie w świecie cyfrowym. Aktualnie firmy rozpoczynające swoją działalność lub działające na danym rynku już dłuższy czas korzystają z usług marketingowców.

W książkowej definicji marketing oznacza proces planowania i realizacji koncepcji, określania promocji, ceny i rozpowszechniania usług, towarów oraz idei. Aktualnie każdy z tych aspektów znacznie ewoluował, co przyczyniło się do powstania wielu różnych stanowisk.

To, na czym polega praca w marketingu zależy w dużej mierze właśnie od niego oraz obszaru, jakim zajmuje się specjalista w danej firmie. W dużym skrócie marketingowcy prowadzą takie działania, które mają na celu wypromowanie produktu i usługi w taki sposób, docierając do grupy docelowej wygenerować jak najlepszy wynik sprzedażowy.

na czym polega praca w marketingu

Najpopularniejsze stanowiska – nie tylko młodszy specjalista ds. social media

Szeroki zakres działań marketingowych sprawia, że osoby zainteresowane poprowadzeniem swojej ścieżki w tym kierunku, mogą wybrać jedną z wielu możliwości rozwoju kariery zawodowej. Choć w ostatnim czasie jednym z najpopularniejszych jest praca jako specjalista do spraw social media, do podstawowych stanowisk zalicza się:

  • Specjalistę ds. marketingu – jego obowiązki dotyczą dużej mierze planowania i realizacji działań marketingowych realizując cele danej firmy – mowa m.in. o projektowaniu kampanii nastawionych na pozyskanie nowych klientów czy opracowywanie materiałów marketingowych,
  • Analityka marketingu – osoba na tym stanowisku zajmuje się gromadzeniem oraz analizą informacji, które później wykorzystywane są podczas tworzenia planów i strategii marketingowych, często dane zebrane przez takiego pracownika dotyczą również sprzedaży, widoczności strony i wielu innych ważnych informacji,
  • Dyrektora marketingu – zajmuje się zarzadzaniem zespołem odpowiedzialnym za sprzedaż i marketing, a także budowaniem strategii marketingowej i sprzedażowej danego przedsiębiorstwa; osoba na tym stanowisku uczestniczy w ich wdrożeniu i kontroluje efektywność.

CHCESZ ROZPOCZĄĆ KARIERĘ W PERSPEKTYWICZNEJ BRANŻY? ZAPISZ SIĘ NA STUDIA LICENCJACKIE I ZDOBĄDŹ PRZYGOTOWANIE DO PRACY W MARKETINGU

Specjalista ds. social media – obowiązki

Szeregi zespołu marketingu zasilają pracownicy zajmujący się również innymi obszarami – graficy, copywriterzy czy specjaliści do spraw social media. Szczególnie to trzecie stanowisko jest aktualnie jednym z kluczowych w komunikacji z klientami firmy, którzy są często bardzo aktywnymi użytkownikami portali społecznościowych.

Sprawdź kierunek studiów magisterskich class=

Jeśli chodzi o stanowisko specjalista ds. social media, obowiązki dotyczą m.in.:

  • tworzenia strategii i contentu na profile social media firmy,
  • publikacji postów w mediach społecznościowych,
  • budowania zaangażowania i przyciąganie nowych obserwujących będących potencjalnymi klientami,
  • monitorowania konkurencji.

Media i marketing z komunikacją wizerunkową – studia licencjackie przepustką do świata marketingu

Stanowisko specjalisty do spraw social media jest pożądane szczególnie przez osoby młode, które choć zaczynają dopiero stawiać pierwsze poważne kroki zawodowe, są świetnie zorientowane w środowisku cyfrowym i przestrzeni portali społecznościowych.

Reagując na zapotrzebowanie i panujące trendy, nasza Uczelnia stworzyła świetną ofertę dla absolwentów szkół średnich. Media i marketing z komunikacją wizerunkową są specjalnością w obrębie kierunku Administracja I stopnia, dzięki czemu studenci mogą zdobyć przygotowanie do dwóch niezwykle perspektywicznych obszarów w trakcie 3 lat nauki. Więcej informacji na temat programu i metody kształcenia znajdziesz na stronie studiów.

Dołącz do nas, by otrzymywać
więcej materiałów specjalnie dla Ciebie!

NEWSLETTER

Stawiasz na ciągły rozwój? My też! Zapisz się, by mieć stały dostęp do najnowszych informacji i wskazówek dotyczących zdobywania kwalifikacji zawodowych.

Zapisuję się do newslettera i wyrażam zgodę na otrzymywanie od Wyższej Szkoły Kształcenia Zawodowego na podany adres e-mail informacji handlowych/marketingowych dotyczących oferowanych za pośrednictwem Serwisu produktów i usług (w tym nowych kierunków studiów, promocji oraz rabatów) na zasadach określonych w www.studia-online.pl/polityka_prywatnosci.