Zaktualizowano dnia 3 stycznia 2024
Jeśli w mediach społecznościowych czujecie się jak ryba w wodzie i z łatwością przychodzi Wam tworzenie treści przyciągających uwagę użytkowników, z pewnością nieraz zastanawialiście się, jak zostać specjalistą social media. Praca w marketingu internetowym tylko pozornie wygląda na łatwą i wymaga sporej dawki wiedzy, aby móc efektywnie realizować strategię obraną przez firmę. Jak w łatwy sposób zdobyć przygotowanie do pracy w tej niesłychanie szybko rozwijającej się branży?
Kariera w marketingu internetowym – branży przyszłości
Śmiało można powiedzieć, że do świata cyfrowego przeniosły się niemal wszystkie aspekty codziennego życia. Szczególnie zakup produktów i znalezienie usług oferowanych przez firmy praktycznie z każdej branży stało się prostsze niż kiedykolwiek wcześniej. Jak to się dzieje, że pomimo tak dużej konkurencji wiele przedsiębiorstw osiąga zadowalające wyniki sprzedaży? Wszystko zasługa marketingu internetowego, czyli szeregu działań, za które odpowiedzialny jest dział specjalistów wykorzystujących wiedzę i umiejętności zdobytych w trakcie nauki.
Aktualnie każda większa firma posiada w swoich strukturach rozbudowany dział marketingu, który większość swoich strategii koncentruje na mediach społecznościowych. I nic w tym dziwnego – zastanówcie się, ile sami spędzacie czasu w social mediach, które od dawna nie służą jedynie do obserwowania znajomych.
To właśnie tymi kanałami w dużej mierze docierają firmy w poszukiwaniu swoich potencjalnych klientów. Aktualne trendy wskazują, że kariera w marketingu to niezwykle przyszłościowy kierunek zawodowy, który pozwoli odnaleźć się nie tylko doświadczonym pracownikom marketingu.
Jak zostać specjalistą social media? Poznaj zakres obowiązków
Działania realizowane przez pracowników zarządzających firmowymi social mediami tylko na pozór mogą okazać się łatwe. Szczególnie jeśli chodzi o duże firmy, które nie mogą sobie pozwolić na jakąkolwiek wizerunkową wtopę. Zanim cokolwiek zostanie opublikowane za pośrednictwem mediów społecznościowych, musi zostać szczegółowo przeanalizowane. Żeby poznać najskuteczniejszą ścieżkę odnośnie tego, jak zostać specjalistą social media, poznajcie zakres obowiązków, który nieco rozjaśni wam wymogi stawiane przez pracodawców na to stanowisko.
Specjalista ds. social media zajmuje się m.in.:
- planowaniem i publikacją contentu według wytycznych,
- współtworzeniem planu komunikacji oraz harmonogramu publikacji,
- tworzeniem angażujących treści pozwalających dotrzeć do grupy docelowej i pozyskać nowych klientów,
- realizowaniem strategii działań w obszarze social media oraz bieżących zadań promocyjnych,
- moderowaniem kanałów social media.
Jak zacząć pracę w marketingu internetowym? Studia to podstawa
Aby skutecznie realizować powyższe zadania, specjalista powinien nie tylko odznaczać się kreatywnością, komunikatywnością, lekkim piórem czy umiejętnością analizowania konkurencji. Podstawowym aspektem, który jest brany pod uwagę w większości przypadków są studia kierunkowe. To właśnie dyplom ukończenia studiów z obszaru marketingu i komunikacji wizerunkowej jest dla pracodawcy potwierdzeniem, że posiadacie wiedzę oraz umiejętności pozwalające na skuteczne prowadzenie powierzanych zadań.
O ile nie każdy posiada wyżej wymienione cechy, o tyle każdy absolwent szkoły średniej zainteresowany poprowadzeniem swojej kariery zawodowej w kierunku social media marketingu, może zapisać się na studia licencjackie przygotowujące do pracy na tym stanowisku.
Studia licencjackie z marketingu
„Media i marketing z komunikacją wizerunkową – Studia licencjackie” to specjalność w obrębie kierunku Administracja I stopnia oferowanego przez naszą Uczelnię. Jej wybór sprawi, iż od IV semestru poza rozbudowanym programem z zakresu prawa i postępowania administracyjnego zdobędziecie wiedzę m.in. z zakresu:
- marketingu i budowania relacji z mediami,
- komunikacji wizerunkowej i PR,
- marketingu internetowego i social mediów,
- kampanii reklamowych,
- etyki mediów i marketingu.
Praca w marketingu bez doświadczenia
Szeroki zasób wiedzy oraz umiejętności sprawi, że będąc absolwentami możecie z powodzeniem podjąć pracę w marketingu bez doświadczenia. Pracodawcy bardzo chętnie zatrudniają świeżo upieczonych studentów, w których upatrują ogromnego potencjału w kontekście posiadania aktualnej wiedzy z zakresu zarządzania projektami marketingowymi.