Świetnie odnajdujesz się w cyfrowym świecie i interesują Cię nowoczesne formy promocji, które wykorzystują sztuczną inteligencję? W dobie cyfryzacji i rosnącego zapotrzebowania na specjalistów z tego obszaru bardzo atrakcyjnym kierunkiem zawodowego rozwoju jest digital marketing. Co to jest, a także jakie studia pozwolą Ci zdobyć przygotowanie do pracy w tej przyszłościowej branży, dowiesz się w dalszej części artykułu.
Digital marketing – co to takiego?
Praktycznie każda firma, która chce skutecznie i szybko dotrzeć do potencjalnych klientów, wykorzystuje obecnie nowoczesne narzędzia do promowania swoich usług oraz produktów. W ostatnich latach wzrosło więc znaczenie stosunkowo nowych obszarów, a jednym z nich jest bez wątpienia digital marketing. Co to takiego? Otóż jest to dynamicznie rozwijająca się dziedzina, która zawiera w sobie różne techniki reklamowania w Sieci. Obejmuje szeroki zakres działań, takich jak:
- promocja w mediach społecznościowych – polega na tworzeniu oraz publikowaniu treści, a także prowadzeniu kampanii reklamowych na platformach, takich jak Facebook, Instagram czy LinkedIn, których celem jest wzrost zaangażowania klientów i dotarcie do nowej grupy odbiorców;
- kampanie e-mailowe – to wysyłanie spersonalizowanych wiadomości do grupy odbiorców, aby budować relację z klientami i informować o produktach lub usługach;
- optymalizacja pod kątem wyszukiwarek – SEO skupia się na poprawie widoczności strony w wynikach organicznych, a z kolei SEM obejmuje kampanie płatne, by skuteczniej docierać do użytkowników;
- marketing automation – to automatyzacja działań marketingowych, które okazują się bardzo skuteczne w zarządzaniu komunikacją z klientami (np. w e-mail marketingu).
Digital marketing odgrywa kluczową rolę w kontekście współczesnego rynku, ponieważ pozwala firmom na precyzyjne targowanie i mierzenie skuteczności kampanii marketingowych. Wpływa to znacznie na strategie biznesowe firm, które muszą dostosować się do cyfrowych kanałów komunikacji.
Digital marketing w połączeniu z AI – studia przygotowujące do pracy ze sztuczną inteligencją
Nieodłącznym elementem digital marketingu stała się od pewnego czasu sztuczna inteligencja, która okazuje się bardzo przydatna i skuteczna szczególnie w zakresie automatyzacji działań. Dzięki AI można stworzyć spersonalizowane rekomendacje produktów na podstawie zachowań użytkowników, co przekłada się na skuteczność kampanii marketingowych. Innym praktycznym zastosowaniem są chatboxy, które w automatyczny sposób odpowiadają na pytania zadawane przez klientów. Za pomocą sztucznej inteligencji można również stworzyć systemy automatyzujące kampanie reklamowe, które będą optymalizować treść na podstawie danych i algorytmów.
Brzmi interesująco? Jeśli chcesz poznać ciekawe zagadnienia związane z wykorzystaniem AI, studia będą cenną dawką ważnej wiedzy, którą będziesz mógł wykorzystać podczas ważnych działań w kontekście realizowanych kampanii.
Digital marketing – jak zacząć karierę w tej perspektywicznej branży?
Chcesz rozpocząć karierę w perspektywicznej branży, jaką niewątpliwie jest digital marketing? Jak zacząć stawiać pierwsze kroki w zawodzie? Ważny czynnikiem, który będzie miał wpływ na start Twojej kariery, będą odpowiednie umiejętności i cechy, takie jak:
- kreatywność – w digital marketingu okaże się niezbędna do tworzenia angażujących treści oraz kampanii, które wyróżnią Cię w natłoku informacji, jakie znajdują się w Sieci;
- analityczne myślenie – pozwoli Ci w skuteczny sposób interpretować dane z kampanii marketingowych, dzięki czemu będziesz mógł podejmować trafniejsze decyzje i lepiej zoptymalizować swoje działania;
- komunikatywność – jest ważna, aby w efektywny sposób przekazywać ważne przekazy marketingowe oraz budować relacje z klientami i z zespołem.
Więcej na ten temat przeczytasz w naszym artykule „Jak zostać marketingowcem? Kariera, umiejętności i cechy dobrego marketera w cyfrowym świecie”.
Studia licencjackie – niezbędna wiedza i wykształcenie
Choć powyższe cechy okażą się niezwykle przydatne, najważniejszym czynnikiem mającym wpływ na sukces w tej branży jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie, które zapewniają studia licencjackie „Digital marketing i marketing automation z elementami AI” dostępne w ofercie naszej Uczelni.
Program studiów skupia się wokół nowoczesnych technologii reklamowych, a także wiedzy zawiązanej z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w kampaniach marketingowych. W trakcie nauki poznasz m.in.:
- podstawy content marketingu, SEM oraz SEO;
- zaawansowane metody personalizacji i automatyzacji przy użyciu sztucznej inteligencji;
- strategie działań w mediach społecznościowych;
- metody zarządzania obecnością marki na różnych platformach;
- prawne aspekty wykorzystania AI w marketingu.
ZAPISZ SIĘ NA STUDIA LICENCJACKIE I ZDOBĄDŹ WYKSZTAŁCENIE POTRZEBNE W DIGITAL MARKETINGU
Wybierając tę Uczelnię, stawiasz na ponad 20-letnie doświadczenie i zyskujesz dostęp do wiedzy ekspertów, w tym wykładowców i specjalistów z renomowanych polskich i zagranicznych uczelni.
Digital marketing – jak zacząć? Szerokie perspektywy zawodowe
„Digital marketing i marketing automation z elementami AI” to specjalność w obrębie kierunku „Zarządzanie”, która pozwoli Ci zdobyć wiedzę, umiejętności, a także doświadczenie w ramach praktyk studenckich, przydatne w wielu miejscach pracy. Jako absolwent studiów będziesz mógł rozpocząć karierę m.in. w:
- działach digital i marketing automation;
- agencjach marketingowych;
- firmach i start-upach technologicznych;
- instytucjach badawczych zajmujących się sztuczną inteligencją.
Zapisz się na studia licencjackie „Zarządzanie” i wybierz specjalność, która jest wartościową inwestycją w przyszłość zawodową – przekonaj się o potencjale branży na własnym przykładzie!