Zaktualizowano dnia 17 marca 2021
Więcej informacji na temat studiów znajdziesz na stronie: https://studia-online.pl/kursy/4868079/studia/podyplomowe/dziennikarstwo-i-public-relations/src-BlogDziennikPR
Dużo osób lubi pisać opowiadania, wiersze czy artykuły. Jednak tylko niewielka garść młodych osób decyduje się rozwijać swoją pasję na wyższym poziomie i podjąć studia na kierunku dziennikarstwo czy nauka języka polskiego. Bo wiedzą, że jest lepsze rozwiązanie. Większość stawia na inne wykształcenie, aby później zapisać się na Studia podyplomowe Dziennikarstwo i Public Relations i mieć podwójne wykształcenie. Dzięki skończeniu na przykład studiów na kierunku zarządzanie, a później studiów podyplomowych z dziennikarstwa i PR, można pracować w każdej firmie. Wiedza o biznesie i umiejętność tworzenia notatek podawanych do wiedzy publicznej, czy też artykułów, które mają przedstawić firmę, jej produkty lub usługi, jest bardzo cenna. Studiując dziennikarstwo oczywiście można pracować też w prasie, mediach czy marketingu. Studia podyplomowe są świetną opcją, gdy chcemy podnieść kwalifikacje lub zmienić ścieżkę zawodową.
Dziennikarstwo i Public Relations można studiować w ramach studiów podyplomowych online w Wyższej Szkole Kształcenia Zawodowego. Uczelnia oferuje wiele kierunków w formie nauki online. Dlatego można znaleźć ścieżkę nauki najodpowiedniejszą dla swoich potrzeb. Warto jednak zauważyć, że kształcenie na tej Uczelni jest zgodne z wymaganą podstawą programową dla każdego zawodu. Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego potwierdziło wysoki poziom usług edukacyjnych WSKZ, toteż z tego powodu można tu zyskać nie tylko wiedzę, ale i rzetelne wykształcenie, potwierdzone świadectwem ukończenia studiów podyplomowych.
Podczas studiów można poznać warsztat, który potrzebny jest każdemu dziennikarzowi. Wiele zajęć poświęca się efektywnej komunikacji. Jest to ważne nie tylko dla osób, które chcą pracować w mediach, ale i dla przedstawicieli marek. Uczestnicy studiów będą mogli poszerzyć wiedzę z zakresu przygotowywania materiałów prasowych, czy też reportaży, audycji radiowych i wywiadów. Bardzo wartościowa będzie też wiedza związana z marketingiem. Osoby pracujące w dziale public relations muszą umieć tworzyć konkretne treści, które będą rzetelne, ale i czytelne dla odbiorców. Dlatego podczas nauki na tym kierunku można nauczyć się szeroko pojętego dziennikarstwa oraz operowania treściami na rzecz przedsiębiorstw i komunikacji z potencjalnymi klientami. Można więc powiedzieć, że dają szeroki zakres wiedzy z obu specjalizacji.