Na czym polega praca w marketingu i jakie są obowiązki specjalistów?

marketing studia

Zaktualizowano dnia 15 grudnia 2023

Dobrze prosperująca firma bez przykuwającego wzroku logo, chwytliwej reklamy, spójnego wizerunku czy ciekawej komunikacji z odbiorcami produktów lub usług? To nie może się udać – szczególnie w czasach nieustannie rozszerzającego się grona konkurentów na każdym rynku. Wiedzą o tym nie tylko właściciele firm, ale również aspirujący specjaliści tej perspektywicznej i coraz lepiej opłacanej branży. W tym artykule przyjrzymy się na czym polega praca w marketingu i jakie zadania czekają na poszczególnych stanowiskach dla osób, które ukończą studia licencjackie.

Na czym polega praca w marketingu?

Choć marketing jest popularną i dobrze znaną frazą, nadal praca w tym obszarze budzi wiele wątpliwości. Nic dziwnego, ponieważ znaczenie i zakres działań marketingowych nieustannie się rozszerza o nowe i innowacyjne aktywności, które skoncentrowane są głównie w świecie cyfrowym. Aktualnie firmy rozpoczynające swoją działalność lub działające na danym rynku już dłuższy czas korzystają z usług marketingowców.

W książkowej definicji marketing oznacza proces planowania i realizacji koncepcji, określania promocji, ceny i rozpowszechniania usług, towarów oraz idei. Aktualnie każdy z tych aspektów znacznie ewoluował, co przyczyniło się do powstania wielu różnych stanowisk.

To, na czym polega praca w marketingu zależy w dużej mierze właśnie od niego oraz obszaru, jakim zajmuje się specjalista w danej firmie. W dużym skrócie marketingowcy prowadzą takie działania, które mają na celu wypromowanie produktu i usługi w taki sposób, docierając do grupy docelowej wygenerować jak najlepszy wynik sprzedażowy.

na czym polega praca w marketingu

Najpopularniejsze stanowiska – nie tylko młodszy specjalista ds. social media

Szeroki zakres działań marketingowych sprawia, że osoby zainteresowane poprowadzeniem swojej ścieżki w tym kierunku, mogą wybrać jedną z wielu możliwości rozwoju kariery zawodowej. Choć w ostatnim czasie jednym z najpopularniejszych jest praca jako specjalista do spraw social media, do podstawowych stanowisk zalicza się:

  • Specjalistę ds. marketingu – jego obowiązki dotyczą dużej mierze planowania i realizacji działań marketingowych realizując cele danej firmy – mowa m.in. o projektowaniu kampanii nastawionych na pozyskanie nowych klientów czy opracowywanie materiałów marketingowych,
  • Analityka marketingu – osoba na tym stanowisku zajmuje się gromadzeniem oraz analizą informacji, które później wykorzystywane są podczas tworzenia planów i strategii marketingowych, często dane zebrane przez takiego pracownika dotyczą również sprzedaży, widoczności strony i wielu innych ważnych informacji,
  • Dyrektora marketingu – zajmuje się zarzadzaniem zespołem odpowiedzialnym za sprzedaż i marketing, a także budowaniem strategii marketingowej i sprzedażowej danego przedsiębiorstwa; osoba na tym stanowisku uczestniczy w ich wdrożeniu i kontroluje efektywność.

CHCESZ ROZPOCZĄĆ KARIERĘ W PERSPEKTYWICZNEJ BRANŻY? ZAPISZ SIĘ NA STUDIA LICENCJACKIE I ZDOBĄDŹ PRZYGOTOWANIE DO PRACY W MARKETINGU

Specjalista ds. social media – obowiązki

Szeregi zespołu marketingu zasilają pracownicy zajmujący się również innymi obszarami – graficy, copywriterzy czy specjaliści do spraw social media. Szczególnie to trzecie stanowisko jest aktualnie jednym z kluczowych w komunikacji z klientami firmy, którzy są często bardzo aktywnymi użytkownikami portali społecznościowych.

Sprawdź kierunek studiów magisterskich class=

Jeśli chodzi o stanowisko specjalista ds. social media, obowiązki dotyczą m.in.:

  • tworzenia strategii i contentu na profile social media firmy,
  • publikacji postów w mediach społecznościowych,
  • budowania zaangażowania i przyciąganie nowych obserwujących będących potencjalnymi klientami,
  • monitorowania konkurencji.

Media i marketing z komunikacją wizerunkową – studia licencjackie przepustką do świata marketingu

Stanowisko specjalisty do spraw social media jest pożądane szczególnie przez osoby młode, które choć zaczynają dopiero stawiać pierwsze poważne kroki zawodowe, są świetnie zorientowane w środowisku cyfrowym i przestrzeni portali społecznościowych.

Reagując na zapotrzebowanie i panujące trendy, nasza Uczelnia stworzyła świetną ofertę dla absolwentów szkół średnich. Media i marketing z komunikacją wizerunkową są specjalnością w obrębie kierunku Administracja I stopnia, dzięki czemu studenci mogą zdobyć przygotowanie do dwóch niezwykle perspektywicznych obszarów w trakcie 3 lat nauki. Więcej informacji na temat programu i metody kształcenia znajdziesz na stronie studiów.