< powrót do oferty
Kierunek studiów: Wczesne wspomaganie oraz edukacja i terapia dzieci i młodzieży ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
Rodzaj studiów: studia podyplomowe
Charakter studiów: studia kwalifikacyjne
Z wykorzystaniem metod kształcenia: online (e-learning)
Cel: Celem wskazanego kierunku jest przygotowanie wykwalifikowanej kadry specjalistów zajmującej się pracą z dziećmi i młodzieżą ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; uzyskanie kwalifikacji zawodowych.
Czas trwania studiów: 3 semestry; kierunek obejmuje 90 godzin praktyk
Uzyskanie kwalifikacje:
Absolwent uzyskuje kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, w przedszkolach, szkołach i innych placówkach oświatowych, a w szczególności do prowadzenia:
- zajęć w klasach wyrównawczych i terapeutycznych,
- zespołów dydaktyczno-wyrównawczych,
- zespołów korekcyjno-kompensacyjnych z dziećmi i młodzieżą ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksją rozwojową, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią) na wszystkich etapach edukacji.
Ponadto, na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. 2017 poz. 1575, z późn. zm.) oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz.U. 2017 poz. 1635) osoby, które:
- ukończyły jednolite studia magisterskie na kierunku psychologia oraz posiadają przygotowanie pedagogiczne albo
- ukończyły studia wyższe I lub II stopnia na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna oraz posiadają przygotowanie pedagogiczne albo
- ukończyły studia wyższe w zakresie fizjoterapii, rehabilitacji ruchowej, terapii pedagogicznej oraz posiadają przygotowanie pedagogiczne albo
- posiadają kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela logopedy-
uzyskują uprawnienia do prowadzenia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Świadectwo wydawane po ukończeniu studiów podyplomowych jest zgodne z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego (Dz.U. z 2018 r., poz. 1791 z późn. zm.) wydanym na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018 r., poz. 1668, z późn. zm.).
Opis kierunku:
Program studiów ukierunkowany jest na przekazanie słuchaczom specjalistycznej wiedzy i umiejętności niezbędnych podczas organizacji procesu terapii i edukacji podopiecznych zmagających się z problemami takimi jak:
- dysleksja rozwojowa,
- dysgrafia,
- dysortografia,
- dyskalkulia.
Obejmuje on zagadnienia związane z:
- profilaktyką specyficznych trudności w uczeniu się;
- diagnozą, edukacją i terapią uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się m.in.: czytania, pisania i arytmetyki;
- edukacją i terapią zaburzeń językowych dzieci z dysleksją rozwojową,
- wspomaganiem i terapią dzieci z zaburzeniami rozwoju ruchowego,
- całościowymi zaburzeniami rozwoju.
Absolwenci studiów przygotowani są do wykonywania czynności diagnostycznych, które pozwolą na opracowywanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, uwzględniających potrzeby rozwojowe dziecka.
Adresaci:
Studia adresowane są do absolwentów studiów wyższych (co najmniej I stopnia), którzy pracują lub przygotowują się do pracy w przedszkolach i szkołach (również integracyjnych), ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych, poradniach i innych placówkach zajmujących się edukacją i terapią dzieci z różnego rodzaju zaburzeniami rozwoju ze szczególnym uwzględnieniem specyficznych trudności w uczeniu się, takich jak: dysleksja rozwojowa, dyskalkulia, dysortografia, dyskalkulia oraz całościowych zaburzeń rozwoju np. autyzm.
Wymagania:
Uczestnikami studiów mogą być osoby legitymujące się wykształceniem wyższym (co najmniej I stopnia) oraz przygotowaniem pedagogicznym.
Studia skierowane są do osób posiadających przygotowanie pedagogiczne.
W przypadku braku posiadania przygotowania pedagogicznego, Uczelnia WSKZ umożliwia słuchaczom zapisanie się na dwa kierunki jednocześnie. Zapisując się równolegle na dwa kierunki, słuchacz otrzymuje rabat w wysokości 25% na kierunek z zakresu przygotowania pedagogicznego. Celem uzyskania rabatu zachęcamy do dokonania rejestracji i opłacenia pierwszego kierunku, który nie jest przygotowaniem pedagogicznym. Kolejno w panelu studenta, prosimy o przejście do zakładki "Moje wykształcenie", kliknięcie "Potwierdź posiadanie przygotowania pedagogicznego” oraz "Nie posiadam przygotowania pedagogicznego". Następnie należy wypełnić ankietę i wybrać kierunek z zakresu przygotowania pedagogicznego, a bonifikata w wysokości 25% naliczy się automatycznie. W przypadku dodatkowych pytań, prosimy o napisanie wiadomości mailowej na adres: kontakt@studia-online.pl
|
| Pobierz program studiów
×1 / 1
2 / 2